søndag 22. april 2012

Fotostudio

I dag fikk vi lov til å jobbe med foto inne på fotostudioet. Vi lært om standtroppsettet i for utstyret. Lærte om softbox og paraplyblizt og hvilken funksjon de hadde. Softboxen myker opp lyset, mens paraplyblitzen skaper lys og jevner ut bakgrunnen.

Vi prøvde oss fra med og uten forhengene bak den hvite veggen, for å se effektene. Her er resultatet.
Dette bilde ble tatt uten noen form for forheng. Den svarte jakken står i stor kontrast til den hvite bakgrunnen. Jeg valgte å knappe igjen jakken for at sløyfen skulle bli mer tydelig på bildet.Uten den svarte jakken ville sløyfen nesten vært usynlig. Den hvite bakgrunnen skaper et slags inntrykk at jeg svever i løse lufta. Bilde er tatt med Canon EOS 550D. ISO 100 F/8 1/60.

Her valgte vi i ta frem det kremhvite forhenget. Lyset blir ikke lenger så skarpt og fargen på buksen blir litt mer. Sløyfen blir mer tydelig på dette bilde. Canon EOS 550D. ISO 100 F/8 1/60.
Det hvite antrekket mitt står i sterk kontrast mot det svarte forhenget. 

Man får et slags inntrykk av at det gløder, noe jeg syns skaper en spennende effekt

 Canon EOS 1/60, F/8 100 ISO
Selv om det ikke er så mye kontraster i dette bilde syns jeg at den svarte bakgrunnen framhever Beate på en spennende måte. De myke skyggene gir et inntrykk av ro i ansiktet til Beate.
Canon EOS 1/60, F/10 100 ISO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar